W poniedziałek spółka zależna Facebooka WhatsApp stanęła w obliczu lawiny skarg ze strony Europejskiej Organizacji Konsumentów (BEUC) i innych.
W styczniu WhatsApp wprowadził politykę prywatności, która umożliwia udostępnianie niektórych danych Facebookowi i innym firmom z grupy.
Skargi złożone do Komisji Europejskiej i europejskiej sieci organów ochrony konsumentów dotyczą aktualizacji polityki prywatności, która wywołała globalne oburzenie i doprowadziła niektórych użytkowników do przejścia na konkurencyjne aplikacje Telegram i Signal.
Stwierdzono, że zmiany umożliwią użytkownikom wysyłanie wiadomości do firm i nie wpłyną na osobiste rozmowy.
„Bez zmian w osobistych czatach”
Grupy wezwały europejską sieć organów ochrony konsumentów i organów ochrony danych UE do współpracy w celu rozwiązania tych problemów związanych z prywatnością i prawami konsumenckimi.