Google zamierza całkowicie zmienić branżę opieki zdrowotnej. Ogromna ilość danych stawia giganta wyszukiwania w wyjątkowo korzystnej sytuacji, ale będzie musiał przekonać pacjentów do przekazania niektórych najbardziej wrażliwych danych osobowych
Google ma nadzieję, że pewnego dnia uratuje Ci życie. W miarę jak gigant technologiczny wkracza na rynek opieki zdrowotnej, planuje walczyć z fałszywymi informacjami medycznymi w wynikach wyszukiwania, tworzyć narzędzia, które mogą być używane przez tysiące lekarzy i wykorzystywać technologię (np. streaming video do interpretacji zdjęć rentgenowskich).
To tylko cel firmy w tym roku. Wcześniej w styczniu Google przedstawił swoją szerszą misję medyczną na konferencji w San Francisco. Na spotkaniu główny lekarz firmy pokazał ludziom, dlaczego firma może być najbardziej ambitna spośród wielu firm próbujących przekształcić branżę ochrony zdrowia za pomocą technologii.
Powiadomienie o ekspozycji
Google i Apple wspólnie opracowały system powiadomień o narażeniu na kontakt z COVID‑19, aby pomóc instytucjom państwowym oraz globalnej społeczności w walce z pandemią poprzez technikę zwaną „ustalaniem kontaktów”.
Exposure Notifications (ENF) to projekt w którym opracowano strukturę i formę przekazywania danych pomiędzy urządzeniami w celu ułatwienia cyfrowego śledzenia kontaktów podczas pandemii COVID-19. Używany przez organy ochrony zdrowia, rozszerza bardziej tradycyjne techniki śledzenia kontaktów , automatycznie rejestrując spotkania z innymi użytkownikami ENF za pomocą smartfonów z systemem Android lub iOS . Powiadomienie o narażeniu jest zdecentralizowanym protokołem opartym na raportowaniu, opartym na połączeniu Bluetooth Low Energy i kryptografia chroniąca prywatność.